Daphne 1895
Rakennettu tasasaumaan hongasta, tasaperäinen, yksi kansi ja kolme mastoa.
Rakennusmestari O. F. Ölander.
Omistaja
* Kusti Yrjänen. (1921–1923)
* Kusti Yrjänen. (1923–1925)
* Kustaa Yrjänen. (1926–1928)
* Emil Toivonen. (Rauma, Kiviniemenk. 2.) (1929)
* David Emil Toivonen. (Rauma, Kiviniemenk. 2.) (1930–1934)
Rekisteröity ennen Turussa numerolla 266.
Siirretty Porin rekisteriin.
Tyyppi Kuunari
Telakka Kemiö (Vestlaksin telakka)
Vuosi /
Bruttovetoisuus 194,69
Nettovetoisuus158,43
Pituus 32,29
Leveys 8,24
Rekisterinumero 185
Rakennettu: 01.05.1911
Poistettu
Lehtiartikkelit
L-S. 28.3.1911.
Laivan kauppa. Toiminimi Hattula & Kumpp. täältä on ostanut Alfred Hellbomilta Kemiöstä 186 rek.tonnin vetoisen kuunarilaiva DAPHNEN. Kauppahinta oli 18,500 mk. Laivan päälliköksi tulee merikapt. Kallio.
L-S. 5.4.1919.
Laivojen huutokauppa.
Liikkeen lopettamisen tähden myydään vapaaehtoisella huutokaupalla, joka pidetään Rauman satamassa tämän huhtikuun 15 p:nä klo 12 päivällä:
Moottorikuunarilaiva DAPHNE, 158 nettorek.tonnia, rakennettu v. 1895 Kemiössä Ranskan Veritaksen tarkastusmiehen valvonnan alaisena hongasta ja metallipulteilla. Laiva saanut kesällä 1916 perinpohjaisen korjauksen, varustettu silloin uudella 50 hv. B. M. V. raakaöljymoottorilla sekä 8 hv. moottorivinssillä. Viime talvena on laivalla tehty suuria uudistustöitä rungossa. Riki ensiluokkaisessa kunnossa viime luokka 8/3 C. 1 . 1. Ranskan Veritaksessa.
Hinauslaiva RAUHA, rak. 1878 raudasta. Vetoisuus 22 nettorek.tonnia….
Hinaajalaiva OIVA, rakennettu puusta 1916. Vetoisuus 26 nettorek.tonnia.
Lähemmin ilmoittaen Hattula ja Kumpp.
Raumalla