Jan 1893

Rauman alusrekisteri:

Teräksestä limisaumaan rakennettu pyöreäperäinen höyryalus. Kolmipaisuntahöyrykone 750 ind. hv.
Omistaja: Seppinen-Kemppi Osakeyhtiö. Myyty 24.11.1952 toiminimelle N. V. Holland Rotterdamiin.

540

JAN      (I)     

1940 - 1952

 

 

General Cargo Steamer,  Singledecker

 

Call: OHXA

 

 

 

888 GRT,  478 NRT,  1,150 dwt

 

66.79 x 9.72 x 4.78 m

 

 

 

Triple Steam Engine 3 cy.

 

by the Shipbuilders

 

630 IHP    8 knots

 

8.11.1893:

Launched by Scott & Co., Greenock (#319) as GLENPARK.

 

 

25.11.1893:

Completed and delivered to Glenpark Steam Ship Co. Ld., (J. & J. Denholm), Greenock.

 

 

20.8.1904:

Sold to A/S D/S Vesterhavet, (J. Lauritzen), Esbjerg, and renamed CITO.

 

 

19.10.1916:

Sold to A/S Dampskibsselskabet Skagerak, (Marius Nielsen & Søn), København.

 

 

29.6.1927:

Sold to Rederiab. Allan, (Harry Persson), Landskrona, and renamed JAN.

 

 

24.1.1935:

Acquired by O/Y Jan, (A.K. Seppinen), mgrs. Seppinen & Kemppi O/Y, Koivisto /Björkö (Viipuri /Wiborg 3264).

 

 

1940:

Home port changed to Rauma /Raumo (540), as Koivisto and Viipuri were surrended after the Winter War to the Soviet Union. Oy Jan and Seppinen & Kemppi Oy had also moved their office to Rauma.

 

 

1952:

Sold in Oct. to N.V. Holland for demolition at Hendrik-Ido-Ambacht and delivered there in the beginning of 1953.

 

 

 

©MAP 15.6.2004 file:RaumLaiv/Jan1.doc

                           
Luokituspaikka
    * Lloyds Register of Shipping (1936–1950)

Tyyppi Höyryalus
Telakka Scott & Co., Greenock , Scotland
Vuosi /
Bruttovetoisuus 888,95
Nettovetoisuus478,76
Pituus 66,79
Leveys 9,72
Rekisterinumero 3264
Rakennettu: 27.05.2021
Poistettu

Rauman alusrekisteriKonelaiva

Lehtiartikkelit