KuvatKaikkiKortitEläimetKaukomaatElämäPurjelaivatVeneilyMiehistöKonelaivatHenriksson Purjevene "Musta koira". Kyljen puhdistusta, puomilla Heikki Kivinen 1940-luvun lopussa. Cleaning starboard boottop of the cutter "Musta koira" (ie. Black Dog). Heikki Kivinen sitting on the boom. Eeva Vaahtoranta purjehtii vuonna 1925 Uudenkaupungin saaristossa. Eeva Vaahtoranta sails in the Uusikapunki archipelago in the year 1925. Reilan laivasto vuonna 1932. Veljekset Jarkko ja Eho Vaahtoranta. The Grand Fleet of Reila in 1932. Jarkko (left) and Eho Vaahtoranta. Moottorivene Pauhan ja ss Canopuksen kohtaaminen Krapin luona 1939. Oli vähällä mennä kiikarit mereen. Motoryacht Pauha and ss Canopus meet in the 1939. The binoculars were almost lost overboard. Moottorivene, sopu-teltta ja Seksmiilarin saaristo 1950-luvun alussa. Boat tours and camping in the archipelago (this picture from Seksmiilari) was very popular in 1950's. Vaahtorannan mummo ja Pauhan kajuutta 1930-luvulla. Auntie Vaahtoranta inside the cabin of the motor yacht "Pauha" in the 1930's. Kaljaasit olivat vielä ahkerasti liikenteessä 1950-luvulla. Alus kulkee moottorin avulla ja yksi purje on apuna. Tämä kuva on 30-luvun lopulta. Cargo schooners were still widely used in Finland in the 1950's. The vessel has motor running and one sail is hoisted. This picture is taken at the end of 1930s. Kesäisen pyhäpäivän viettoa 1920-luvun alkupuolella Uudenkaupungin saaristossa. Kuvassa K.E. Vaahtoranta, vaimo Kirsti Ida Isaksson ja heidän nuorin poikansa Teuvo. Taustalla raumalaisen Emil Engblomin -Kaskisten Empun- tekemä paatti. Summer day in the Uusikaupunki archipelago in the early 1920's. K.E. Vaahtoranta, his wife Kirsti Ida Isaksson and their youngest son Teuvo. A boat built by Emil Engblom at the background. Eho Vaahtoranta päätti 1925 Ainkarin kohdalla, että hänellä on nälkä. Isä onki tauon aikana. Eho Vaahtoranta decided that he is hungry at Ainkari in 1925. Father spent the pause angling. Eho Vaahtoranta (nojaa loistoon) viettämässä kesäpäivää Haurusten kalastajaloistolla isovanhempiensa, veljensä ja serkkutyttöjen kanssa vuonna 1939. Summer day at the Haurunen light in 1939. Emil Engblomin (Kaskisten Emppu) rakentama Uusikaupunkilainen paatti Vaahtorantojen rannassa 30-luvun alkupuolella. Aluksen rikiä oli madallettu ja paarlastina käytettiin ratakiskon pätkiä. Boat built by Emil Engblom in the early 1930s. Kesäreissussa vuonna 1939 Jungfruskärin vesillä. Eho Vaahtoranta ohjaa, velipoika kuivaa kasveja koulutehtävää varten ja oikeassa reunassa istuu sisar Leena. Summer trip at Jungfruskär in 1939. Eho Vaahtoranta steers and his little brother dries plants for a school assignment. Sister Leena sits on the right side. Onnistunut kalareissu vuonna 1943. A succesfull fishing trip in 1943. Naantalin reissulta vuonna 1952. Kuvassa Into Vaahtoranta, perällä vaimo Eeva ja tytär Leena. Vaahtorantojen kotiranta 1950-luvun puolivälissä. The seashore near the Vaahtoranta family's home in mid 1950s. Into Vaahtoranta leikkaa matonkuteita ja vaimo Eeva virkkaa lakanan pitsejä (Harmaaletto). Into Vaahtoranta making a carpet and his wife Eeva lace crocheting. Vohdensaaressa 1920-luvun lopulla. Eeva Vaahtoranta pesee pyykkiä, etualalla Eho Vaahtoranta. Vohdensaari in late 1920s. Eeva Vaahtoranta is doing the washing. Eho Vaahtoranta in the foreground. Vaahtorannan perhettä kesällä 1954 paluumatkalla Tukholmasta Raumalle. Kahdeksanmetriseen Pauhaan mahtui hyvin seitsemän aikuista ja yöt vietetiin Djurgårdenin laiturin päässä. Members of the Vaahtoranta family returning from Stockholm to Rauma in 1954. Vaahtorannan rannassa ongitaan säynäitä, mikä vaati sopivan rannan ja tuulen. Rannassa moottorivene Pauha. Ide angling at the summer cottage of the Vaahtoranta family. The motorboat at the front is Pauha. Jalmar Ahlstenin (Mustanperän Jallu) rakentama moottorivene Pauha suulissa Reilan salmen rannassa. Vasemmalla Jarkko Vaahtoranta. Motorboat Pauha built by Jalmar Ahlsten in a shed in Reila. Jarkko Vaahtoranta on the left side. ×SuljeKäännä